Четверг, 25.04.2024, 17:48
Приветствую Вас Гость | RSS

Английский язык 5 класс

Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

английский язык 5 класс

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК


Поступающие в 5 класс, готовясь к экзамену по английскому языку,
должны иметь в виду требования изложенные ниже.


1. Произносительная сторона речи

I этап - 5 класс

Учащиеся должны научиться:

- четко произносить и различать на слух все звуки английского языка;
- соблюдать долготу и краткость гласных;
- произносить звонкие согласные в конце слов без оглушения;
- не смягчать согласные перед гласными;
- слитно произносить служебные слова с самостоятельными;
- произносить простые утвердительные, вопросительные и побудительные предложения, соблюдая основные типы интонации английского языка (восходящий и нисходящий тоны);
- правильно членить простые распространенные предложения на смысловые группы;
- соблюдать ударение в слове, во фразе, не допуская ударения на служебных словах (артиклях, предлогах, союзах, некоторых местоимениях).


2. Графическая сторона речи

1 этап - 5 класс

Учащиеся должны овладеть:
- знанием всех букв алфавита;
- знанием основных буквосочетаний и звукобуквенных соответствий;
- знанием основных знаков транскрипции;
- знанием основных правил орфографии.


3. Грамматическая сторона речи

1 этап - 5 класс

А. Синтаксис

Учащиеся должны уметь употреблять:

а) основные типы английского простого предложения, отражающие структурный минимум (так называемые речевые образцы), а именно:

- предложения с простым глагольным сказуемым, типа:
I sleep well. I like animals.
- предложения с простым глагольным сказуемым, выраженным глаголом to have/have got, типа:
I have а big family. I haven't got money.
- предложения с именным сказуемым (с глаголом-связкой) типа:
I am ten. We are friends. This is my school.
- предложения со сложным глагольным сказуемым (с модальным глаголом и без него):
Не can swim. They like to play tennis.
- распространенные предложения с однородными членами:
We have Russian, English, Maths...
- распространенные предложения с обстоятельством места, времени:
My sister goes to school. I get up at 7 o'clock (in the morning).
- предложения с прямым дополнением: 
I read an English book.
- предложения с косвенным дополнением (с предлогом и без него):
She gives me her pencils. Show your picture to me!
- безличные предложения типа:
It's late. It is winter. It rains (in autumn).


б) коммуникативные типы предложений:

- повествовательные (утвердительные и отрицательные):
My family lives in а big house. There is no milk in the cup.
- вопросительные (с вопросительным словом и без него):
Do you like hockey? Where is your bag?
- побудительные: 
Pass me the sugar, please.
- восклицательные: 
What a pity!


в) прямой и обратный порядок слов, включая случаи, когда обратный порядок слов (инверсия) встречается в повествовательном, утвердительном предложении типа: So do I.


Б. Морфология

Учащиеся должны владеть:


- основными случаями употребления существительных с определением; неопределенным, определенным и нулевым артиклем;
- существительными во множественном числе, включая те, которые образованы не по правилу от известных учащимся существительных (woman-women);
- личными формами глаголов в Present Indefinite Tense (Simple Present), включая модальные глаголы can, must;
- местоимениями: личными, притяжательными, в зависимой форме, указательными (с существительными и без них), вопросительными;
- прилагательными в положительной степени;
- наречиями в положительной степени;
- числительными: количественными и порядковыми от 1 до 100;
- пространственными предлогами;
- сочинительными союзами and и but в простых предложениях типа:
My friend is nice and kind. You are small but clever.



В. Словообразование

Учащиеся должны овладеть следующими словообразовательными средствами
для создания и расширения потенциального словаря.


а) аффиксацией:
- суффиксами имен существительных: -er, -or, -ton, -sion ;
- суффиксами и префиксами имен прилагательных: -у, -ic, -less, un- ;
- суффиксами и аффиксами глаголов: rе-, -ise (ize) ;
- суффиксом наречий: -lу.

б) конверсией:
- существительными, образованными от глаголов to finish -finish ,
to water-water, to hope -hope;

в) словосложением типа:
- существительное и существительное: snowman, newspaper ;
- прилагательное и прилагательное: dark-blue .




Грамматические темы, которые необходимо знать учащимся, поступающим в 5 класс гимназии N1543.

1. Множественное число существительных.
2. Притяжательный падеж существительных.
3. Степени сравнения прилагательных.
4. Количественные числительные, порядковые числительные.
5. Неопределенные местоимения; личные и притяжательные местоимения.
6. Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite.
7. Present Continuous, Past Continuous.
8. The Adverb (- ly).
9. Tail questions.


1. How many seasons are there in a year? What are they? Are they different in Russia than in Great Britain?
2. All seasons are beautiful.
3. Which season do you like best and why?
4. Everything is good in it's season. (When you think what to wear, choose the right dress).
5. There is no bad weather, there are bad clothes.
6. Talk about youl family.
7. What do you usually have for breakfast? Is it different from the "full English breakfast" or the "continental breakfast"?
8. What animals are usually the most favourite pets and why?
9. Describe your favourite animal.
10. Which British holydays do you know? When do the British celebrate them?
11. Speak about the most interesting holiday in America, England or Russia.
12. Where do people usually go when they are on holidays? Where were you last summer?
13. Some people like to live in towns and some prefer the country. What do you think is the best place to live in and why?
14. Speak about your idea of the future. (What the world will be like? How will people change?)
15. English and Russian primary schools.
16. Speak about your school life, your timetable, your school subjects, your school problems.
17. What do you know about the traditional English home? Describe your flat.
18. Describe your room or any other room of your flat.


Экзаменационные темы, которые необходимо знать учащимся других школ, поступающим в 5 класс гимназии.

1. Множественное число существительных.
2. Притяжательный падеж существительных.
3. Степени сравнения прилагательных.
4. Количественные числительные, порядковые числительные.
5. Неопределенные местоимения; личные и притяжательные местоимения.
6. Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite.
7. Present Continuous, Past Continuous.
8. The Adverb (- ly).
9. Tail questions.

1. Describe one of the animals (domestic оr wild). Say where it lives, what it eats and drinks.
2. Describe your room or your friend's room.
3. The Seasons.
4. Where do you like to spend your holidays? Tell us about one of them.
5. Tell us what you know about forests, oceans, the earth.
6. Tell us how you travelled once or how you will go travelling.
7. Summer holidays make children strongs and healthy.
8. Describe each season of the year. Speak about its weather, its colours, its nature.
9. Say which season of the year you like and why.
10. Tell us about your friend. Say why it is good to have friends.
11. Say what you like and what you do not like in other people.
12. Everybody says that Moscow is beautiful. Can you say why.
13. Describe the city you live in, its places of interest, its central squares and streets.


Один из вариантов теста, предлагаемого по изученнымграмматическим темам.

1. Write who they belong to:
doll, Kate - Kate's doll
monkey, mr. Green -
Sam, elephant -
the pupils, school-bags -
toys, the girls -

2. Write plurals:
one child - two
one man - three
one leaf- four
one pen - five
one goose - six
one family - seven
one woman - eight
one mouse - nine
one sheep - ten

3. Compare:
This boy is clever, but his sister is ........... (clever).
Tulips are beautiful, but roses are ............. (beatiful).
The weather is good today, but yesterday ............ (good).
In June it's hot, but in August it's ...... (hot) and July is
............. (hot) month of the year.
Her house is big, but mine is ........... (big).

4. Fill in somebody, anybody, nobody:
There is ...... in the classroom, it is only seven o'clock.
Did you see......... in the garden?
........... came into the room.
The boy didn't ask........ to help him.

5. Translate into English:
первое сентября - третий месяц -
второе февраля - четвертое апреля-
пятое мая - шестое мая -
21 сентября - 18 октября -

6. Put a question tag on the end of each sentence:
Tom could help you, couldn't he?
You can read, .............................. ?
He will not mind if I go early, ........... ?
Ann doesn't like to swim, .................. ?
They were very hungry, ..................... ?

7. Put 3 questions to each sentence:
Last summer we lived at the Black Sea.
He wants to read this book.
She was drawing a beautiful picture when her mother came.




Один из вариантов экзаменационного теста.

Задание: прочитать текст, ответить на вопросы. К выделенным предложениям задать вопросы. Отмеченный звездочкой отрывок перевести на русский язык письменно.

В качестве материала для чтения используются книги для внеклассного чтения для 3-4 классов школ с углубленным изучением английского языка и 5-7 классов простых школ.

The boy who cryed "Wolf!"

Once upon a time there lived a little boy. His name was Bill.
Bill didn't live in town. He lived in the country, and looked after
sheep. He was not a very good boy. He often fell asleep watching the
sheep, and he also told lies. The people who lived there often said,
"That boy will come to a bad end."
One day Bill wanted to play a practical joke on the people. He
ran down the hill and cried, "Wolf! Wolf! Help! Come quickly! Wolf!"

* All the people ran very fast to him as they wanted to save him.
But when the people ran up to the boy they saw no wolf.
"It heard you and ran away," the boy said. The people went away.
Bill began to laugh. "How funny the people are! How silly they are!
They are not clever at all!"
Three weeks later he wanted to play the same trick again. "Wolf!
Wolf!" he cried. "Help! Come quickly! Wolf!". Many people ran to the
hill as fast as they could, but again there is no wolf. This time the
boy laughed at them. "Ha, ha. There was no wolf," he said. "What a
good joke! Don't you think so?"
The people became very angry. "Lies are not jokes", they said,
and went back home. *

Two days later the weather was sunny and warm. The boy was
sleeping in the afternoon sun. Suddenly he woke up. He saw a big dark
animal. The animal ran to the sheep and grabbed one. "Wolf!" cried the
boy. "Wolf! Help! Come quickly! Wolf!"
But nobody came to save the boy this time. Nobody wanted to help
him. Nobody believed him. He cried out again. He cried loudly. The
wolf heard and said: "I like sheep, but a little boy will taste
better. I'll have a real dinner tonight!"
When the boy didn't return home that night the people went to
look for him. But they never found him and nobody saw him again.


1. Answer the questions.
1) Did the boy work well? Prove your answer.
2) What joke did he play on the people? Why did he do it?
3) Why do you think all the people come to help him the firsttime?
4) Did they all come the second time?
5) Why did nobody come when the boy really saw the wolf?
6) What happened to the boy?
7) What do you think the people said when they couldn't find Bill?
8) Do you sometimes tell lies? What is the result?


Поиск файлов 5 класс

Скачай новую версию антивируса Касперского Яндекс и получи ключ активации бесплатно! http://notantivirus.ru/6-kaspersky-antivirus-yandex.html На сайте NotAntivirus.ru